زمان جاری : دوشنبه 18 تیر 1403 - 3:06 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

mashhadi
آفلاین



ارسال‌ها : 2
عضویت: 13 /5 /1398
پاسخ : 1 RE تصاویر:شگفت انگیزترین مناطق دنیا

یکی از قابلیت‌های موجود در دوربین‌های مداربسته هوشمند، تکنولوژی ردیابی خودکار است. در قدیم اگر شخصی از مقابل دوربین مداربسته عبور می‌کرد، دوربین قادر به تشخیص و ردیابی او نبود. اما امروزه به دلیل وجود نیازهای امنیتی، این تکنولوژی در دوربین‌های مداربسته وجود دارد. وجود این قابلیت در دوربین‌ها باعث شده تا به راحتی بتوان سوژه‌های مختلف را در تصویر ردیابی، تعقیب و بر روی آنها از مسافت دور زوم نمود. این قابلیت در برخی از محصولات هایک ویژن مانند دوربین‌های PTZ یا گردان وجود دارد.

فرض کنید فرد غریبه‌ای وارد قسمتی ممنوعه از کارخانه شما می‌شود و شما نیز در محل حضور ندارید. چنانچه برای دوربین افراد مجاز برای ورود را تعریف کرده باشید، در صورت ورود شخصی غریبه به آن مکان دوربین وی را تشخیص داده و شروع به ردیابی و تعقیب او کرده و فعالیت های او را زیر نظر می‌گیرد. چنانچه دوربین به سیستم آلارم متصل باشد، زنگ‌های هشدار به صدا درمی‌آیند.

شمارش افراد (People Counting)

برخی از فروشگاه‌ها و یا سازمان‌ها , همواره می‌خواهند بدانند که در طول روز چه تعداد مشتری و یا ارباب رجوع به آنها مراجعه می کنند. با دوربین‌های جدید هایک ویژن شما قادر هستید تعداد افرادی را که به محل مورد نظر وارد می‌شوند، شمارش کرده و آمار جالبی از میزان افراد ورودی به دست آورید.

عملکرد این نوع دوربین بدین صورت است که ابتدا یک خط فرضی در ابتدای درب‌های ورودی مکان مورد نظر تعریف می‌شود، سپس در صورت عبور افراد از خط مورد نظر سیستم فعال شده و شروع به شمارش افراد می‌کند. همچنین جهت حرکت سوژه‌ها را (از راست به چپ و یا از چپ به راست) نیز می‌توان برای آن تعیین نمود تا تنها افرادی که وارد و یا خارج می‌گردند شمارش شوند.

امکان تشخیص ساعت‌های پیک حضور مشتریان، مدیریت بهتر سازمان، بهبود تکنیک‌های بازاریابی، امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیروهای انسانی در فروشگاه از جمله مزایای این قابلیت می‌باشند.



امضا کاربر
یکشنبه 13 مرداد 1398 - 00:17
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :